مخاطب هدف در اینستاگرام همچون چراغی است برای ادامه راه.اینستاگرام کتابخانه دیجتالی بصری است.بهترین راه برای برقراری ارتباط در این آلبوم تصویری، برقراری ارتباط مستقیم با همسالان و مخاطبان هدف است.
بازدیدکنندگانی که به عنوان مخاطب شما رادنبال می کنند شناسایی کنید و داده های آماری آنها را تحلیل کنید.اکنون شما می توانید با تحلیل داده های آماری فالوورهای قدیمی آنان را ترغیب کنید تا دوباره پیجتان را بازدید کنند.
هنگام ایجاد استراتژی اینستاگرام، جستجوی مخاطب هدف در اینستاگرام باید یکی از اولین موارد در لیست کارهای ما باشد. برای تولید محتوای مطلوب، باید بدانید که
- فالوورهای شما دقیقا مایلاند چه چیزی را در صفحه اصلی (feed) شما ببینند؟
- چه نوع محتوایی بیشتر موردپسند آنها است.
امکانات اینستاگرام فراوان و برای استفاده از این امکانات بایستی به خوبی با مخاطبین خود آشنا باشید.تدوین برنامه مشخص برای مخاطب در مورد علایق، ترجیحات و رفتار مخاطبان،باعث می شود تا استفاده از این اپلیکیشن را راحتر کند.
چگونه مخاطبین هدف خود را انتخاب کنیم؟
محتوا پست اینستاگرام کلید طلایی جذب مخاطب
شناختن مخاطب هدف شما برای موفقیت کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی شما ضروری است. کمپین ها برای اینستاگرام مانند استفاده از مواد انرژی زا در ورزشکاران است. کمپین ها هرچند زمان بیشتری را برای به ثمر رسیدن هدفتان طلب می کند ولی بازدهی آن در طولانی مدت اثربحش است.
شما نمی توانید بدون دانستن علایق بازدیدکننده های خود، مطالب متناسب برای پیجتان منتشر کنید. سرمایه گذاری و تلاش برای شناخت مخاطبان باعث موفقیت پیچ شما می شود.و به شما اطمینان می دهد که تلاش های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی بیهوده نیست.
پیدا کردن مخاطب مورد نظر بسیار آسانتر از آفلاین است ، زیرا تمام اطلاعات مورد نیاز شما در نوک انگشتان شماست. نکات زیر به شما در شناسایی مخاطب هدف ایده آل در اینستاگرام کمک می کند.
مسیر خود را بر اساس مخاطبین هدف خود تعیین کنید
قبل از شروع مطالعات خود درباره شناسایی مخاطبین هدف، بایستی برندی برای حوزه فعالیت خود ارایه کنید.
به زبان ساده ، یک شخص خریدار مشخصات یک مشتری ایده آل است که می خواهید نام تجاری شما با آن صحبت کند. از شخصیت خریدار خود به عنوان یک طرح ترکیبی مبتنی بر علایق ، شرایط مالی و ویژگی های اجتماعی و جمعیت شناختی مشتری مورد نظر خود استفاده کنید.
تاکتیکهای آسانی برای شناسایی مخاطبان اینستاگرام و تقویت تعاملهای فالوورها وجود دارد.بایستی شما استراتژی مشخصی را برای فالوورهای خود طراحی کنید.
ابتدا باید این چهار سؤال را برای طراحی پیجتان در نظر داشته باشید:
- محصول و کالای شما برای ارایه در اینستاگرام چیست؟
- مخاطبین شما چه کسانی هستند (محصول شما برای چه کسانی طراحیشده است؟)
- مخاطبان هدف در پیچ شما به دنبال چه می گردند؟(آیا فقط شما در پی جذب مخاطب و افرایش فالوورهای خودهستید یا به دنبال اهداف بلند مدت در اینستا شروع به فعالیت کرده اید؟)
- چکونه می توانید بازدید کننده های صرف صفحه اینستای خود را به مخاطب هدف تبدیل کند؟
توجه کنید مخاطبان هدف اینستاگرام،ممکن است تا حدی با مشتریان معمولی که بهصورت آفلاین خرید میکنند، متفاوت باشند.
آمارهای جمعیتی اینستاگرام خود را بررسی کنید
برای تحلیل داده های آماری، داشتن اطلاعات جمعیت شناختی از مخاطبان اینستاگرام بسیار مفید خواهد بود.
به بخش دادههای آماری (insights) خود در برنامه اینستاگرام برویدو بر روی مخاطب هدف در اینستاگرام کلیک کنید.
در این صفحه، شما میتوانید سه آمار اساسی در مورد فالوورهای خود مشاهده کنید: جنسیت، سن و مکان.
داده های آماری حمعیت شناختی برای زمانی موثر است که آگهیهای تبلیغاتی خود را در اینستاگرام منتشر کنید دارای اهمیت است، زیرا شما میتوانید با استفاده از این اطلاعات، محتوای مورد نیاز مخاطبان هدف خود را بررسی کنید.
در insights اینستاگرام ، احتمالاً آمارهای مفیدی را در مورد افرادی که قبلاً شمارا فالو کردهاند، دریافت می کنید؛ مثلا اگر مخاطب هدف شما مردان میانسال هستند، اما insights اینستاگرام به شما می گوید که بیشتر فالوورهای شما زنان هستند، پس شما به طور آشکار در استراتژی خود دچار خطا شده اید و باید مسیر خود را دوباره طراحی کنید.
در صورتی که هویت مخاطبین هدف در اینستاگرام با آمار جمعیتی اینستاگرام شما مطابقت داشته باشد، پس این کار بهخوبی انجام شده است.
گام بعدی این است که بدانیم مخاطبان هدف در صفحه شما به دنبال چه هستند. آمارهای جمعیت شناسی اطلاعات جمعیتی هستند نه کیفی.
کلید جستجوی مخاطبان هدف، در پیدا کردن علائق شخصی، عادت ها، فلسفه های زندگی و موارد شخصی دیگر فالوورهای شما است ،یعنی چیزی که آمار به سادگی نمی تواند آنها را نشان دهد.
فالوورهای خود را تعقیب کنید
تعقیب کردن عملی است که شما هرگز نباید در زندگی واقعی انجام دهید،نکته ای که در طول جستجوی مخاطبین هدف اینستاگرام کاربرد دارد.
تعاملاتی که فالوورها در پیج شما انجام می دهند شما می توانید بر روی افرادی که آخرین پستهای شما را لایک کرده اند یا برای پستهای شما کامنت گذاشتهاند، کلیک کنید و وارد حسابهای آنها شوید.
بررسی کنید که فالوورها چه چیزهایی ارسال میکنند، از چه هشتگهایی استفاده میکنند، چه نوع پست هایی مینویسند و از چه زبانی استفاده میکنند.
اگر متوجه شوید فالوورهای شما شکلکها و اختصاراتی مانند LOL یا YOLO را زیاد به کار میبرند، ممکن است شما هم بخواهید این عناصر را در متنهای خود اضافه کنید تا برای آنها محتوایی مناسبتر ایجاد کنید.
در مرحله بعد میتوانید بر روی آیکون فالویینگ فالوورهای خود کلیک کنید و ببینید آنها چه کسانی را فالو کردهاند. این برای شما یک علامت است که آنها به دنبال چه چیزی در اینستاگرام هستند.
ممکن است رقبای شما و یا دیگر حسابهای مشابه شما را فالو کرده باشند که شما در مورد آنها چیزی نمیدانید. یا متوجه شوید که آنها دارای علایقی هستند که شما فکر نمیکردید ممکن است داشته باشند.
بهعنوانمثال، ممکن است مشخص شود علاوه بر اینکه فالوورهای شما هستند، معماران یا طراحان داخلی و یا بسیاری از تأثیرگذاران صنعت مد را نیز فالو کردهاند.
چگونه میتوانید از این اطلاعات استفاده کنید؟
شما متوجه شدهاید که فالوورهای شما، به غیر شما، بسیاری از حسابهای کاربری شعرهای الهامبخش را نیز فالو میکنند.پسکاری که شما میتوانید انجام دهید این است که یک شعر الهامبخش ارسال کنید و عکسالعمل آنها را ببینید.
برای مثال ممکن است .متوجه شوید که بسیاری از فالوورهای شما یک اینفلوئنسر صنعت مد را فالو کردهاند.
شما نیز به سمت او بروید، همکاری کنید و به اتفاق هم یک کمپین بازاریابی راهاندازی کنید.
یک پیام مستقیم کوتاه به کسی آسیب نمیرساند.
هیچ اشکالی در ارسال یک پیام مستقیم (DM) به یک فالوور جدید، برای پرسیدن اینکه چرا تصمیم گرفتند شمارا فالو کنند و مایلاند چه چیزی در حساب شما ببینند، وجود ندارد بهخصوص اگر متوجه شوید که شخص خاصی بهطور منظم محتوای شمارا لایک میکند و یا همیشه در مورد مطالب شما کامنت میگذارد.
یک مثال ساده:
ما متوجه شدیم که مدتهاست ما را دنبال میکنید از علاقه و اشتیاق شما بسیار سپاسگزاریم. لطفاً بفرمایید مایلید چه نوع محتوایی در پستهای ما ببینید؟
ما در تلاش برای ارائه بهترین محتوا به فالوورهای خود هستیم و بازخورد شما میتواند برای ما بسیار ارزشمند باشد.
محتوایی را که رقبای شما پست میکنند بررسی کنید
افزایش لایک در اینستاگرام : ۳۰ ایده استراتژی و توصیّه
یک روش دیگر برای یافتن مخاطب هدف در اینستاگرام، این است که آن ها را از طریق رقبای مستقیم خود پیدا کنید. اما چگونه؟
اول، رقبای خود را شناسایی کنید حالا میتوانید عملکرد آنها را از طریق داشبورد نئولایز ردیابی کنید.
سپس به پروفایل آنها بروید و این دو مورد را بررسی کنید:
- آنها چه نوع محتوایی پست میکنند؟
- میزان مشارکت در پستهای آنها چقدر است؟
مثلاً شما یک حساب کاربری یک فروشگاه لباس sustainable از نمایشگاه تجارت آلمان و هند مانند @jrotifairworks هستید. یکی از رقبای آنها (تا حدی غیرمستقیم) میتواند@hemper باشد،_ یک نام تجاری از کولهپشتی دستساز از تولید sustainable ساختهشده در نپال – با یک مخاطب که در سبک sustainable است. حالا، اگر ما بهحساب کاربری hamper برویم، مشاهده میکنیم که صرفنظر از ارسال تصاویر محصول (کولهپشتی)، حساب آنها محتوایی در مورد سفر به نپال را نیز ارائه میدهد که نرخ مشارکت بسیار بالایی دریافت میکند. درواقع، بالاترین نرخ مشارکت در مقایسه با هر چیز دیگر.
چگونه مخاطبان هدف خود را در اینستاگرام مشخص کنیم؟
یعنی مخاطبان هدف hamper در اینستاگرام برند را صرفا برای محصول آن فالو نمیکنند بلکه برند را برای الهام گرفتن، جامعه مجازی آن و تجربیات نام تجاری که از طریق تنوع محتوا در صفحه به دست میآید، فالو میکنند.
بنابراین اگر شما یک حساب کاربری تجاری لباس آلمان و هند هستید، احتمالاً الهام گرفتن از برخی از خصوصیات هند برای محتوا، ایده بدی نباشد.
این ممکن است یک مخاطب اینستاگرام را جذب کند که در حسابهای رقبای شما موجود است. کار دیگری که میتوانید انجام دهید این است که فالوورهای رقبای خود را فالو کنید و با حسابهای آنها مشارکت کنید.
از مشاهده تعداد افرادی که شمارا فالو میکنند، شگفتزده خواهید شد. شما همچنین میتوانید افرادی را که صفحات رقبا شما را لایک میکنند و در آنجا کامنت میگذارند را بهطور مستقیم بررسی کنید – شما هم آنها را لایک کنید و نظر بدهید .
در صفحه اصلی (feed) بهطور مستقیم سؤال بپرسید.
قدرت سؤال کردن، اغلب یکشکل هنری درک نشده در بازاریابی است. این موضوع باعث تأسف است .چراکه، اگر شما سؤال نپرسید، هرگز نمیفهمید که مخاطبان شما دنبال چه چیزی هستند. متنهای خود را با طرح یک سؤال از فالوورهای خود به پایان برسانید، اینکه آنها مایلاند چه چیزی در صفحه اینستاگرام شما ببینید. چه نوع محتوایی؟ چه نوع فرمتی؟ استوری یا فید؟ و…
از بخش نظرسنجی اینستاگرام کمک بگیرید.
نظرسنجیهای اینستاگرام نیز یک روش برای تحقیق در مورد نوع محتوایی است که تماشاگران ترجیح میدهند در صفحه شما تماشا کنند.
ممکن است قبلاً از خود پرسیدهاید که، چرا افراد حساب کاربری شمارا در اولین مکان فالو میکنند، اما دیگر به خود زحمت نمیدهند تا شمارا تائید کنند که در مسیر درستی حرکت میکنید یا نه؟
از بخش نظرسنجی اینستاگرام برای تحقیق در مورد کاربر خود استفاده کنید. اینکه به چه موضوعاتی علاقهمند هستند، چه فرمتهایی برای آنها جذابتر است (فیلمهای کوتاه؟چرخ فلکها؟)
همچنین می توانید از مسابقات اینستاگرامی استفاده کنید مسابقاتی که به منظور افزایش جذب مخاطب از آنها به شما کمک شایان توجهی می کند . از جمله ایده هایی که می توان به مسابقات اینستاگرامی لایک گذاری پست ها و… اشاره کرد.





