شاید شما خواهان رسیدن به 1000 فالوور و ارتقا پروفایل خود باشید و شاید هم چند صد فالوور در اینستاگرام داشته باشید، اما فقط چند روز بعد از بالا رفتن تعداد فالوورهای اینستاگرام دوباره به مکان اول برمیگردد. قطعاً کارهایی برای انجام دادن وجود دارد، نه فقط جذب فالوورهای جدید، بلکه جذب آنها برای پشتیبانی دائمی شما.
در این پست، به بهترین روشهای جذب فالوور علاقهمند به محتوای شما و نحوه ایجاد فرصت برای ارتقا پروفایل شما در اینستاگرام و همچنین به برخی از نکات آموزنده و مفید از افراد تأثیرگذار و کارشناسان اینستاگرام اشاره خواهیم کرد.
ایجاد محتوای با کیفیت و جذاب
پیشنهاد نئولایز:چگونه مخاطب هدف خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟
3 مرحله کلیدی برای ایجاد یک محتوای با کیفیت و دریافت اولین 1000 فالوور در اینستاگرام.
ایجاد محتوا برای مخاطبان هدف (و خاص!)
اول باید بدانید که دقیقاً مایلید چهکاری با اینستاگرام خود انجام دهید و چرا. از خودتان بپرسید:
الف)هدف شما از ایجاد محتوا در اینستاگرام چیست؟
ب) و این محتوا را برای چه کسانی ایجاد میکنید.
سپس، به نحوه مناسب کردن محتوای خود برای مخاطبان انتخابی خود بپردازید. اگر متوجه شدید که پستها را بدون هیچ ذهنیت خاصی انتشار میدهید باید گامی به عقب بردارید و کل استراتژی خود را مجدداً ارزیابی کنید. تعیین هدف پروفایل اینستاگرام و ایجاد پروفایلی از فالوورهای ایده آل، ایجاد یک محتوای مناسب را بسیار آسانتر خواهد کرد.
- فالوور مخاطب شما چه کسی است؟
- فالوور اینستاگرام ایده آل و موردنظر شما چه کسی است؟
انجام تحقیق برای ایجاد یک محتوای واقعاً جذاب در اینستاگرام همیشه مفید است. بهاحتمالزیاد، شما مایلید که فالوورهای شما به هویت مشتری ایده آل شما بسیار نزدیک باشند. برای شناخت فالوور ایده آل، مهم است که همکاران و رقبای خود را با دقت تحت نظر داشته باشید و به محتوایی که در اینستاگرام میگذارند، توجه کنید! آنها بهعنوان رقیب و همکار، مخاطبان مشابهی با شما دارند. این بدان معنی است که شما میتوانید از پستهای آنها و مهمتر از آن، از کسانی که با محتوای آنها مشارکت میکنند، آگاهی یابید.
پیشنهاد نئولایز:افزایش لایک در اینستاگرام : ۳۰ ایده استراتژی و توصیّه
مشارکت فالوورها را با پستهای رقبا و همکاران خود برای شناخت علاقهمندیهای مخاطبان هدف خود ارزیابی کنید. اینکه رقبای شما از چه تصاویری استفاده میکنند؟ چه لحن و گفتار قابلتوجهی در متن آنها وجود دارد؟ و … . پیدا کردن محبوبترین و جذابترین پستها از حسابهای کاربری رقبا، یک نقطه شروع عالی برای گرفتن تصویری واضح از چیزی است که میتواند برای شما نیز مؤثر باشد.
در قدم بعدی، بهترین روش برای پیدا کردن محتوای موردنظر مخاطبان، پرسش مستقیم از خود آنهاست! از نظرسنجیهای استوری های اینستاگرام برای کشف اهداف اصلی و نقاط ضعف و قوت فالوورهای خود استفاده کنید. در متنهای خود پرسشهایی به کار ببرید تا آنها را به دادن پاسخ ترغیب نمایید، این روش به شما در ایجاد محتوای مرتبط تر کمک میکند. در بخش زنده اینستاگرام حضور یابید تا فالوورهای شما فرصتی برای گفتگو با شما داشته باشند! ارتباط مستقیم با جامعه یکی از روشهای تحقیق مناسب در اینستاگرام است.
فضایی زیبا و جذاب در اینستاگرام خود ایجاد کنید
حالا، شما ایدههایی برای پستهای خوددارید و نکات مناسب حوزه تخصصی اینستاگرام خود را شناخته و برای امتحان آن آماده هستید. مایلید قبل از ارسال، مطمئن باشید که تمام پستهای شما عملکرد کاملی دارند. فید (feed)اینستاگرام خود را بهعنوان یک ابزار کامل و پستهای فردی را بهعنوان تکهای لباس در نظر گرفته و در مورد زیبایی کلی آن فکر کنید. بازدیدکنندگان پروفایل شما در اولین 0.05 ثانیه اول در مورد فالو کردن پروفایل شما تصمیم میگیرند… انتخاب یک پسزمینه مناسب و زیبا برای فید اینستاگرام در جذب کاربران تأثیر زیادی دارد.
برنامههای ویرایش برای بهبود کیفیت عکسهای اینستاگرام و نیز برنامههای طراحی مانند Planoly و UNUM- وجود دارند که به شما برای طراحی و تنظیم مجدد محتوا و ایجاد یک فید اینستاگرام مناسب کمک میکند.
پیشنهاد نئولایز:چهار نکته طلایی برای تولید محتوای باکیفیّت اینستاگرام
محتوای خود را بسط دهید
به محتوایی که فقط بهاندازه کافی خوب است، قناعت نکنید. – یک تلاش کوچک میتواند توجه بازدیدکنندگان را به فید شما جلب کرده و آنها را تشویق کند تا بر روی دکمه فالو کلیک کنند.
برای نمونه، شما میتوانید پستهای منحصربهفردی با استفاده از محتوای متحرک، مانند مینی فیلمها، بومرنگ (که در برنامه اینستاگرام وجود دارند) و سینما گرافها، ایجاد کنید. شما میتوانید یک سینما گراف رایگان با Loopsie ایجاد کنید. هنگام گرفتن یک ویدیو، Loopsie تصویر را تثبیت میکند و سپس شما میتوانید عاملی که مایلید متحرک کنید را در ویدئو انتخاب کنید.
البته، راههای زیاد دیگری وجود دارد که محتوای شمارا برجسته کند: سرمایهگذاری برای یک دوربین باکیفیت بالا بهجای تکیهبر دوربین تلفن همراه خود یکی از این راهکارها است، حتی شما میتوانید شخص دیگری را برای عکاسی استخدام کنید که به شما مقدار زیادی محتوا برای استفاده در فید اینستاگرام بدهد.
بهینهسازی محتوای اینستاگرام برای نمایش بیشتر
همانطور که احتمالاً میدانید، مسیر موفقیت اینستاگرام، از ایجاد محتوای عالی میگذرد – شما باید محتوای خود را با توجه به قوانین اینستاگرام بهینهسازی کنید.
این بخش به 5 روش بهینهسازی محتوای اینستاگرام برای قرار دادن در مقابل افراد اشاره میکند.
پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید
یکی از علل از دست دادن فالوورهای جدید در پروفایل شما غفلت از بهینهسازی پروفایل است. برای بهینهسازی پروفایل خود، ابتدا باید مطمئن شوید که نام شما قابل جستجو است و اشخاص میتوانند شمارا پیدا کنند! نام کاربری شما به نام شما متفاوت است و الزاماً نباید نام واقعی یا نام تجاری شما باشد (هرچند که به آن کمک میکند).
با اضافه کردن نام خودتان به نام کاربری، افراد با جستجوی نام تجاری یا نام شما بهراحتی میتوانند، پروفایل شمارا پیدا کنند. مثلاً من بهراحتی میتوانم کمدین موردعلاقه خود و پادکستی اینستاگرام گرندر هاردستارک را پیدا کنم، زیرا او نام کاملش را در بیو خود قرار داده است.
در مرحله بعد، یک تصویر نمادین باکیفیت و خلاصه در رابطه بانام تجاری خود انتخاب کنید. از لوگو خود استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بلافاصله تشخیص دهند که پروفایل متعلق به آن است، چنانچه هنوز لوگو ندارید، تصویری از خودتان انتخاب کنید که نشاندهنده حرفه شما باشد و یا حداقل صورت شمارا بهوضوح نشان میدهد. در آخر، برای ارتقا نام تجاری خود، باید آن را مردمی کنید! هرچه شما قابلتشخیصتر باشید، برای نام تجاری شما بهتر است. میتوانید از کلمات کلیدی در حیطه نام تجاری خود در بیو (bio) استفاده نمایید. برای مثال، اگر شما یک شرکت طراحی داخلی هستید، اضافه کردن کلمات کلیدی «طراحی داخلی»، «تزیین خانه» و «معماری» در بیو شما، به کشف شدن شما هنگام جستجوی این کلمات در اینستاگرام کمک میکند.
افزودن کلمات کلیدی به بیو کار آسانی است. به پروفایل اینستاگرام خود بروید ← روی «edit profile» در کنار آیکون «gear» کلیک کنید ← نام خود را پیدا کنید → کلمه کلیدی را وارد کنید.
همیشه پستهای خود را تگ کنید
هرگز فرصت دستیابی به فالوورهای بیشتر را از دست ندهید. همیشه پستها و استوری های خود را چه با موقعیت جغرافیایی، حسابهای کاربری دیگر و هشتگها تگ کنید. حتی اگر میتوانید از هر سه آنها در یک پست استفاده کنید. تگ کردن پستها با هشتگها و تگهای جغرافیایی میتواند نمایانی و دیده شدن شمارا افزایش دهد، زیرا فرصت خوبی است که هنگام جستجوی این تگهای خاص، محتوای شما نمایش داده شود.
تگ کردن کاربران در محتوای شما، به این معنی است که پست شما قطعاً در اینستاگرام ایشان در زیر آیکون tagged نمایش داده خواهد شد، بنابراین وقتی اشخاص پروفایل آنها را مرور میکنند، میتوانند شمارا پیدا کنند! همچنین میتواند به شما در برقراری ارتباط با برندها و افراد تاثیرگذار در حوزه کاری شما کمک کرده و باعث شوند که شما تگهایی را در عوض دریافت کنید.
مثلاً، شما در استوری اینستاگرام خود یک نام تجاری یا تأثیرگذار را تگ میکنید و آنها تصمیم میگیرید که از صفحه پست شما عکس بگیرند و شمارا در آن تگ کنند – این میتواند تعداد زیادی از کاربران را بدون دردسر به اینستاگرام شما بیاورد.
هشتگها شاه کلید رسیدن کاربران به پیچ شما هستند. اگر نتوانید هشتگهای متناسب با پست خود تولید کنید نمی توانید برای رسیدن به سایر اهدافمان برنامه ریزی کنید در پست «هشتگ گذاری در اینستاگرام برای بهبود حساب کاربری » راهکارهایی برای نوشتن هشتگ های مناسب ارائه شده است
از هشتگها بهصورت استراتژیک استفاده کنید – و هشتگ شخصی برای خودتان ایجاد کنید!
برای نهایت استفاده از هشتگهای خود، باید دقت کنید. قرار دادن چندین هشتگ دریک پست باعث نمیشود که شما بهترین باشید. هشتگ ها را میتوان برای اهداف مختلف استفاده کرد. همینطور شیوههایی بهتری برای استفاده صحیح از هشتگ ها وجود دارد که میتوانید آنها را دنبال کنید.
یک خلاصه سریع برای اطمینان از مؤثر بودن هشتگهایی مورداستفاده:
- در مورد هشتگ ها ی صنعتی تحقیق کنید- هشتگهای برندهای مشابه و رقبای مستقیم را بررسی نمایید.
- بررسی کنید که چند محتوا با این هشتگ ها تگ شدهاند تا شانس خود برای نمایش در صفحه ارزیابی کنید – اگر یک هشتگ بیش از 100000 بار استفادهشده باشد، شما احتمالاً از طریق این هشتگ کشف نخواهید شد. شما میتوانید از آن هشتگ استفاده کنید، اما آن را با برخی از هشتگهای خاصتر با پستهای مرتبط کمتر ادغام کنید.
- هشتگ ها را در پستهای خود تغییر دهید. کپی کردن زیاد هشتگها میتواند سبب شود که پروفایل شما گرفتار شادوبن شود.
- هشتگ بانام تجاری خود ایجاد کنید! اینیک راه آسان برای جمعآوری تمام مطالب مربوط به نام تجاری شما، ازجمله محتوای UGC و تأثیرگذار است. جامعه خود را به استفاده ازهشتگ نام تجاری شما در پستهایشان تشویق کنید تا نمایانی شما بیشتر شود.
پروفایل اینستاگرام خود را تبلیغ کنید
حساب اینستاگرام خود را از طریق ایمیل و دیگر کانالهای اجتماعی تبلیغ کنید تا مطمئن شوید که همه اشخاص پیرامون شما میداند که شمارا در اینستاگرام فالو کنند. شما میتوانید (و باید) انگیزههایی برای مشترکین ایمیل، خوانندگان وبلاگ یا بازدیدکنندگان وبسایت خود برای رفتن به اینستاگرام شما و کلیک بر روی دکمه فالو ایجاد کنید. این انگیزهها عبارتاند از:
- پیشنهادهای ویژهای که فقط در اینستاگرام شما اعلام میشود
- رقابتهای ویژه اینستاگرام
- تخفیف محصول برای فالوورهای اینستاگرام
از ناتان چان (Nathan chan) سؤال کردم چگونه موفق به ارتقا پروفایل خود در اینستاگرم (@foundr) با 1.3 میلیون فالوور شدهاند. او به سه چیز کلیدی اشاره کرد، اول قرار دادن جایزه و رقابت برای افراد تا دائماً با محتوای شما ارتباط برقرار کنند، در کنار آن همکاری با افراد تأثیرگذار برای به اشتراک گذاشتن محتوا و ارسال محتوای جذاب که برای مخاطبان هدف طراحیشده است
برند مد سوئدی weekday اخیراً دریک کمپین به بازدیدکنندههای فروشگاههای خود اگر در قسمت پرداخت نشان دهند که این برند را در اینستاگرام فالو کردهاند 10٪ تخفیف خرید داده است. من شخصاً از اثربخشی این کمپین حصول اطمینان میکنم – حتی یک اتصال وای فای بد نمیتواند من را از لمس دکمهی فالو و کاهش 10٪ منصرف کند.
پستهایتان را افزایش دهید
برای نمایانی و دید شدن بیشتر، شما میتوانید پستهای خود را در اینستاگرام افزایش داده و یا در آنها تبلیغات کنید. این ممکن است برای شما بهعنوان یک وبلاگ نویس یا یک کارآفرین خیلی محسوس نباشد، اما برای نامهای تجاری و کسبوکارها، تقریباً یک ضرورت است. با کاربران و محتوای بیشتر رقابت بیشتری برای دیده شدن محتوای شما و جذب فالوورهای اینستاگرام جدید حاصل میشود. این بهویژه در مورد صنایع غالب اینستاگرام مانند مد، زیبایی و ورزش درستتر است. برای افزایش پست و تبلیغات در اینستاگرام نیاز به یک پروفایل کسبوکار اینستاگرام و یک صفحه فیسبوک دارید.

مشارکت با جامعه اینستاگرام
مشارکت با افراد در اینستاگرام، صرفنظر از نوع کسبوکار یا اهداف شما یکی از مهمترین بخشهای استفاده از این پلتفرم است.این بخشبر نحوه مشارکت استراتژیک در پلتفرم و افزایش تعداد مشارکت و فالوور خود بهعنوان یک نتیجه، تمرکز خواهد کرد.
Taylor J McCall، کارشناس اینستاگرم که در پلتفرم خود 17000 فالوونیگ ایجاد کرده است، میگوید:«هر بار که شما با یک شخص جدید ارتباط برقرار میکنید، شما پروفایل خود را به آنها معرفی میکنید و به آنها فرصتی میدهید تا آنچه را که به اشتراک میگذارید ارزیابی کنند.»
اهداف مشارکت خود را تعیین کنید
برای پاسخ به نظرات اینستاگرام شخصی خود وقت بگذارید و برای سایر حسابهای مربوط به خود نظر دهید. با چند پروفایل در یک روز میتوانید مشارکت کنید؟ و چه تعداد نظر میتوانید پاسخ دهید؟
مهم است که در هنگام اظهارنظر چیزی برای گفتن داشته باشید. بهتر است که تصویر یا عنوانی را مرجع قرار دهیم و علاقهای واقعی به آن پست و پروفایل نشان دهیم. از یک نظر یککلمهای اجتناب کنید و کمی زمان برای شخصیسازی پیامهای خود بگذارید.
حسابهای کاربری را دنبال کنید که با محتوای رقبا شما مشارکت میکنند
پیشنهاد نئولایز:نانو اینفلوئنسر مارکتینگ، تجارب من در افزایش دنبالکنندگان فعّال
حسابهای کاربری را دنبال کنید که با محتوای رقبا شما مشارکت میکنند. از آنها میتوانید برای دست رسی به افرادی استفاده کنید که احتمال میدهید علاقهمند به محتوای شما باشند. شما مایلید حسابهای را هدف قرار دهید که مناسب باشند، نهفقط به دنبال کسانی باشید که بدون هدف شمارا فالو کنند و روز بعد شمارا آنفالو کنند. برای این کار شما باید به دنبال دسته رقیب خود در اینستاگرام باشید و فالوورهای آنها را بهصورت دستی به پروفایل خود اضافه کنید.
جستجوی صدها فالوور اینستاگرام به زمان زیادی نیاز دارد. شما میخواهید مطمئن باشید که حسابهایی را فالو کنید که حسابهای کاربری هرز نیستند. شما به افرادی واقعی نیاز دارید که بتوانند مشتری شما شوند! اگرچه در ماه آوریل امسال با استفاده از API اینستاگرام بسیاری از سرویسهای ربات از کسبوکار بیرون رانده شدند، اما حسابهای رباتی همچنان در پلتفرم وجود دارند.
و به یاد داشته باشید که محدودیت فالوور تحمیلشده توسط اینستاگرام که 160 حساب در ساعت است! درصورتیکه از حد مجاز بیشتر شود، حسابها بهطور موقت مسدود میشود.
هشتگ های مرتبط با محتوای خود را فالو کنید و با پستهای مرتبط مشارکت نمایید
ممکن است با خود فکر کنید «من نمیخواهم فید خود را با پستهایی حسابهایی پرکنم که فالو نکردهام»، اما درواقع، اینیک ویژگی بسیار خوشایند برای بازاریابان اینستاگرام است. شما میتوانید هشتگهایی مرتبط با حرفه خود را، اولاً، برای الهام گرفتن در مورد محتوای خود و در مرحله دوم، برای پیدا کردن حسابهای جدید برای مشارکت با آنها، فالو کنید.
هنگامیکه یک هشتگ را فالو میکنید، محتوای مربوط پیوسته به آن تگ در فید شما ظاهر میشود و شما نیازی به خروج از صفحه اصلی برای یافتن حسابهای جدید و جوامعی که بتوانید با آنها مشارکت کنید، ندارید.
کارشناس اینستاگرام Tyler توصیه میکند بهجای صرف همه تلاش خود برای ایجاد محتوا، زمان خود را صرف گفتگو با دیگران از طریق هشتگ ها و پستهای تگ شده کنید. گذاشتن چند نظر متفکرانه زمان کمتری نسبت به تهیه یک پست میگیرد.
متن اینستاگرام خود را بهتر کنید
وقت آن است که این متنهای قدیمی را در دور بریزید و چیزی الهامبخشتر بیاورید!
یک پست اینستاگرام فراتر از تصویر است – آن نیاز به زمینه و شخصیت دارد. از مخاطبان خود سؤال کنید، در مورد چیزی که به آنها مربوط است، فکر کنید و با آنها مثل یک دوست صحبت کنید، گاهی سرگرمکننده و شوخ باشید! راههای بسیاری برای استفاده از متن برای جذب مشارکت مخاطبان و درخشان کردن هویت نام تجاری شما وجود دارد.
از حسابهای کاربری قدرتمند کمک بگیرید
درنهایت، هنگام شروع گفتگو و ایجاد روابط در اینستاگرام فعالانه عمل کنید. بهحساب های تأثیرگذار در رابطه با صنعت خود دسترسی پیداکرده و با آنها ارتباط برقرار کنید. بخشی از انجمنهای برندهای تجاری، کسبوکارها و رهبران صنعتی اینستاگرام باشید، این امر باعث میشود که آنها ارزشهای شمارا به اشتراک بگذارند و در صورت حمایت از شما، کمک بزرگی در ارتقا پروفایل شما خواهند بود.
این نکته مستقیماً از مدیر رسانه اجتماعی ما، مارکو و پتریچ (@ markopetric.ig) است که در حال حاضر در اینستاگرام بیش از 9000 دنبال کننده دارد. او توصیه میکند:
«چه در حال تلاش برای رسیدن به اولین 1000 یا اولین 100،000 فالوور باشید، ایجاد روابط قوی با افراد همفکر، یک راهکار ضروری برای رشد نام تجاری شما است.»
پیشنهاد نئولایز:۴۳ آمار اینستاگرام سال ۲۰۱۹ که باید بدانید
برخی از روشهای برای شروع ایجاد این روابط:
- حسابهایی را که با شما همخوانی دارند، فالو کنید
- محتوای آنها را مجدد پست کنید (بااعتبار کامل)
- نظرات شخصی خود را در پستهای آنها قرار دهید
- به استوریهای آنها پاسخ دهید
- برای آنها یک DM دوستانه ارسال کنید تا متوجه شوید که آیا مایل به همکاری با شما هستند یا نه
گامهای کوچک میتواند بهمرورزمان تفاوتهای بزرگی ایجاد کند. طول میکشد تا پروفایل خود را ارتقا داده و اولین 1000 فالوور خود را در اینستاگرام کسب کنید – اما باپشتکار و تعهد قابلدستیابی است.







