اگر می خواهید با اینستاگرام تجارت خود را توسعه دهید ، تولید محتوای باکیفیّت در اینستاگرام بیش از هر زمان دیگری مهم است.
زیرا نه تنها در دنیای اینستاگرام رقابت بیشتری وجود دارد ، بلکه مخاطبان ما با آنچه دوست دارند و دوست ندارند در خبرهای خود ببینند بسیار هماهنگ هستند.
به علاوه، الگوریتم اینستاگرام نیز وجود دارد که شاخص بودن برای برندها را دشوارتر میکند.
بدین ترتیب برای تولید محتوای باکیفیّت در اینستاگرام نیاز به یک برنامه راهبردی و استراتژی عملی برای برنامهریزی، عکسبرداری، ویرایش، و پست کردن محتوایتان دارید.
چرا تولید محتوای باکیفیّت اینستاگرام بسیار مهّم است؟
پیشنهاد نئولایز:چهار نکته طلایی برای تولید محتوای باکیفیّت اینستاگرام
ابتدا دربارهٔ الگوریتم اینستاگرام صحبت میکنیم. کسب و کارها از زمانی که الگوریتمهای اینستاگرام تغییر کرده کار دشوارتری در پیشبرد صفحههایشان داشتهاند. ولی این مهّم است که بدانید الگوریتم شما را از رشد باز نگه نمیدارد، تنها چگونگی پیشرفتتان را تغییر میدهد.
امروزه داشتن محتوای باکیفیّت در اینستاگرام بیش از پیش اهمیّت پیدا کرده است. اگر ما روزهای پیشین اینستاگرام را به یاد داشته باشیم، افزایش دنبالکنندگان با تصاویر بیکیفیّت و پست گذاشتن پراکنده بسیار آسان بود.
امّا اکنون ثبات مهم است، باید بتوانید به صورت مستمر محتوای تازه تولید و پست کنید تا مخاطبانتان با آنها تعامل داشته باشند و آنها را لایک کنند.
و زمانی که ااگوریتم متوجّه شود که محتوایی تولید میکنید که مخاطبانتان میپسندند، پستهایتان را در موقعیّتی بهتر و روبروی مخاطبان جدید میگذارد.
دلیل دوّم اهمیّت تولید محتوای باکیفیّت اینستاگرام این است که موقعیّتی برای کسب درآمد از طریق صفحهتان میدهد.
بسیاری از برندها و کسب و کار میخواهند با اینفلوئنسرهای اینستاگرام و بلاگرها برای ساختن محتوایی برای وبسایت یا صفحهٔ اینستاگرامیشان همکاری کنند. اگر بتوانید بهترین کارتان را در صفحهٔ اینستاگرامیتان به نمایش بگذارید، میتوانید یک پرتفولیوی عالی از تواناییهایتان داشته باشید و موقعیّتهای جدیدی برای همکاری با برندهای خوب در پروژههای رسانهٔ اجتماعی برایتان امکانپذیر میشود؛ و بدین ترتیب از طریق صفحهٔ اینستاگرامیتان درآمد کسب خواهید کرد.
برای تولید محتوای باکیفیّت اینستاگرام، گذاشتن زمان، تلاش و خلاقیّت برای محتوایتان نیاز است.این برنامهی چهار قدمی ما برای کمک به شروع استراتژی محتوای اینستاگرامی شما است:
چهار قدم برای تولید محتوای اینستاگرام
برنامهریزی محتوای اینستاگرامی
پیش از آنکه شروع کنید میبایست از خودتان این دو سؤال را بپرسید:
- چه نوع محتوایی با برندتان همخوانی دارد؟ و مخاطبانتان چه میخواهند ببینند؟
- اینکه بتوانید چه کسی، چه، و چرای برند اینستاگرامیتان را مشخّص کنید قدمی مهّم برای برنامهریزی محتوایتان است. اگر بدانید برندتان دقیقاً چه میگوید و مخاطبانتان چه نوع محتوایی را برای تعامل میپسندند، میتوانید محتوای مناسب را از همان ابتدا بشناسید و تولید کنید.
پیدا کردن جایگاه برندتان و اختصاص دادن تمام تلاشتان تنها برای همان جایگاه نتیجهبخش خواهد بود. بسیاری از صفحههای اینستاگرامی به خاطر پست کردن محتوایی خارج از مخاطبین هدف و جایگاهشان به حاشیه رانده میشود؛ این امر میتواند باعث کاهش سرعت رشدتان شود.
پیشنهاد نئولایز:چگونه طراحی استراتژی در اینستاگرام باعث رشد پیچ می شود؟
پس اگر کسب و کار غذا دارید، محتوایتان را به گونهای برنامهریزی کنید که ۱۰۰٪ درباره غذا باشد (و نه سلفیهایی از مسافرتتان!). این سطح از هدفگذاری و جدا نشدن از جایگاه برندتان برای رشد صفحهٔ اینستاگرامیتان بسیار مهّم است.
این کار را با درست کردن فهرستی از همه آنچه میخواهید در صفحهٔ اینستاگرامیتان در یک هفته (یا طولانیتر اگر میخواهید محکمکاری کنید) پست کنید، آغاز کنید. فقط مطمئن شوید که در محتوای هفتگیتان تنوّع دارید. به طور مثال، اگر یک بلاگر مد و لباس هستید، ممکن است بخواهید ۴ عکس از لباس و ۳ عکس از زاویه بالا (که به اصطلاح به آن flat lay گفته میشود و در اینستاگرام رایج است) داشته باشید و از آنها به صورت درهم استفاده کنید.
یکی از بهترین راهها برای صرفهجویی در زمان انجام عکسبرداری در یک روز مشخّص و تولید محتوا برای چندین روز پستهای اینستاگرام است. به طور مثال، یک روز هفته عکسهای لباسها را بگیرید و در روز دیگر زمانتان را برای گرفتن عکسهای از بالا اختصاص دهید.
گرفتن مجموعهای از عکسها به این صورت در طولانی مدّت برایتان زمان میخرد و میتوانید محتواهایی که در هفتههای آینده پست میشوند را جمع کنید.هرچه بیشتر برنامهریزی شده و منظّم کار کنید، تولید محتوای بهتری خواهید داشت.
عکسبرداری محتوای اینستاگرامی
پیشنهاد نئولایز:7 نکته جادویی برای نوشتن بهترین کپشنهای اینستاگرام
چیزی که برای تولید محتوای اینستاگرام نیاز دارید یک دوربین عکاسی است. اگر یک دوربین DSLR (و تمام لوازمی که به همراه آن مورد نیاز است مانند لایت باکس، سهپایه و لنزها!) خارج از بودجه شماست، نگران نباشید.
حسابهای اینستاگرامی بسیار خوبی هستند که با استفاده از دوربین گوشی موبایل عکسهایشان را میگیرند و دلیل موفقیّت آنها استفاده از گرانترین دوربین ممکن نیست.
چیزی که از آن مهّمتر است محتوا و کمپوزیسیون عکسها است. پس در صورتی که تهیه لوازم گرانقیمت برای شما ممکن نیست، نگران نباشید، ولی همیشه به اینکه عکسهایتان قرار است چه شکلی باشند فکر کنید.
با فکر کردن به زوایای عکسها، موقعیّتتان نسبت به دوربین، نورپردازی، کمپوزیسیون آغاز کنید – از تمام خلاقیّت خود در عکسبرداری استفاده کنید.
یک توصیّهٔ دیگر برای عکسبرداری بعدیتان گرفتن عکس تا جای ممکن است. به عوض کردن کمپوزیسیون، فاصله از دوربین، حالت عکس، گرفتن قاب بسته، یا تغییر زاویه از جایی که عکس گرفته شده فکر کنید – تمام این تغییرات اندک عکسهایی با تنوّع بالا میدهد.
بدین ترتیب نه تنها میتوانید بهترین عکسها را برای اینستاگرام انتخاب کنید، بلکه میتوانید محتوای بیشتری برای آینده داشته باشید.
به طور مثال، اگر بلاگر غذا هستید، میتوانید از دستور غذای جالبی که این هفته به آن رسیدهاید عکسی پست کنید و سپس بعد از چند هفته میتوانید این غذا را دوباره به دنبالکنندگانتان یادآوری کنید. پس داشتن تعداد زیادی عکس از یک جلسه عکّاسی به این معناست که میتوانید عکسهای مشابه را بدون تکرار محتوا استفاده کنید.
ویرایش محتوای اینستاگرامی
اگر به بیشتر حسابهای موفّق اینستاگرامی نگاهی بیاندازید، متوجّه میشوید بدون در نظر گرفتن صنعتی که در آن هستند، تمام آنها یک چیز مشترک دارند. تمام آنها یک زیباییشناسی اینستاگرامی قوی دارند که به آن پایبند هستند.
داشتن یک نگاه ثابت برای شناخت مخاطبانتان از برندو زیباییشناسی آن کلیدی است. یک بازدیدکننده جدید میتواند در ۳ ثانیه تصمیم خود را بگیرد، پس بهتر است که یک شناخت اولیّه خوب به جای بگذارید، ساختن یک نگاه و حس و حال ثابت در تمام عکسهایتان میتواند در این راستا به شما کمک کند.

یکی از آسانترین راهها برای دستیابی به این امر استفاده از ادوبی لایتروم است. لایتروم یک نرمافزار فوقالعاده است ( به علاوه اپلیکیشن موبایل رایگان) که امکان استفاده از ویرایشهای از پیش تعیین شده را میدهد.
این ویرایشهای از پیش تعیین شده ابزار ویرایش یک-کلیکی هستند که معمولاً در بستههایی که دارای ویژگیها یا دید زیباییشناسی مشابه هستند میآیند و میتوانند به سرعت بخشیدن به پروسه تدوینتان کمک کنند. اگر میخواهید عکسهایتان حرفهایتر به نظر بیایند، و نگاه بصری قدرتمندتری در اینستاگرام داشته باشید، ویرایشهای از پیش تعیین شده لایتروم میتوانند کارساز باشند.

تولید محتوای اینستاگرام
یک توصیّه خوب دیگر برای صرفهجویی در وقت ویرایش محتوا برای یک هفته در یک جلسه ویرایش است. با گذاشتن زمان مشخّص برای ویرایش، نه تنها میتوانید بهتر ببینید که عکسهای نهایی برای آن هفته چه شکل و شمایلی خواهند داشت، بلکه این کار به سازماندهی قدم بعدی یعنی پست کردن کمک میکند!
هشتگها شاه کلید رسیدن کاربران به پیچ شما هستند. اگر نتوانید هشتگهای متناسب با پست خود تولید کنید نمی توانید برای رسیدن به سایر اهدافمان برنامه ریزی کنید در پست «هشتگ گذاری در اینستاگرام برای بهبود حساب کاربری » راهکارهایی برای نوشتن هشتگ های مناسب ارائه شده است
پست کردن محتوای اینستاگرامی
حالا که محتوایتان را برنامهریزی کردهاید، آنها را عکسبرداری و ویرایش کردهاید، زمان پست کردن فرا رسیده!
اگر میخواهید حساب اینستاگرامیتان را به درستی بنا کنید، و بیشترین استفاده را از تصاویر زیبایی که ساختهاید ببرید، میبایست در پست کردن نیز استراتژی داشته باشید.
زمانی که محتوایتان را برنامهریزی میکنید، از پست کردن عکسهای مشابه در کنار هم، حتّی نزدیک به یکدیگر خودداری کنید، در غیر این صورت دنبالکنندگانتان از دیدن محتوای مشابه و تکراری خسته میشوند.

یکی از آسانترین راهها برای برنامهریزی پستهایتان برنامهریز بصری لیترز Later’s Visual Planner است. این نرمافزار امکان دیدن پیشنمایی از پستهایتان در فید اینستاگرام را میدهد. میتوانید آنها را تنها با یک کلیک به ترتیبی که دوست دارید بچینید.
هر زمان که از تصویری که پستهای آتیتان دارند، راضی بودید، زمان برنامهریزی و پست کردن است!
پیشنهاد نئولایز:افزایش لایک در اینستاگرام : ۳۰ ایده استراتژی و توصیّه
اگر میخواهید حساب اینستاگرامیتان را رشد دهید، میبایست تعامل نیز داشته باشید. به هر نظری که دریافت میکنید، پاسخ دهید. صفحهٔ آنها را بازدید کنید و پستهایشان را لایک کنید.
این کار دو دلیل دارد: اوّل اینکه به الگوریتم اینستاگرام میگوید که با این دنبالکننده بخصوص رابطهای دارید و محتوای یکدیگر را میپسندید و میخواهید بیشتر از آن ببینید. این امر باعث میشود محتوایتان در مکانی بالاتر در فید دنبالکنندهتان قرار گیرد.
دوّم اینکه، کمک میکند دنبالکنندگانتان را بشناسید و رابطهای قوّی و وفادارانه با آنها داشته باشید و این همان چیزی است که جامعهٔ اینستاگرام بر آن بنا شده!
اینها ۴ قدم آسان برای تولید محتوای اینستاگرام بودند که میتوانید با کمک آنها محتوایی باکیفیّت تولید کنید که در رشد حساب اینستاگرامیتان کمک میکنند.
با تمرکز بر روی جایگاه و مخاطبانتان و زمان گذاشتن برای برنامهریزی، عکسبرداری، ویرایش و پست کردن محتوایتان، شاهد رشد واقعی در حساب اینستاگرامی خود خواهید بود.





