چگونه می توانیم از بازاریابی در اینستاگرام برای تبلیغات حرفه و شغلمان استفاده کنیم؟بیش از ۲۵ میلیون شرکت در سراسر دنیا در حال استفاده از اینستاگرام برای توسعهٔ حرفهٔ کسب و کار خود هستند و بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر حدّاقل یک صفحهٔ تجاری را در روز بازدید میکنند.
همانطور که فیسبوک بیشترین فعالیّت خود را بر روی محتواهای خانوادگی قرار داده، اینستاگرام نیز با محوریّت غالب عکس در حال فعالیّت است. حال استفاده از اینستاگرام تجاری در بازاریابیِ حرفه ای اصلی است انکار ناپذیر.
اکنون تحلیل اینستاگرام تجاری و نقش آن در رونق بنگاههای زودبازده اقتصادی نقشی است غیرقابل انکار. تعامل فالوورها،رسیدن به شکوفایی بنگاههای زودبازده اقتصادی و کسب و کارهای کوچک و در نتیجه رشد اقتصادی.
گام اول:بازاریابی در اینستاگرام را با ساختن یک اکانت تجاری شروع کنید
اگر در حال حاضر یک حساب معمولی و شخصی اینستاگرام با دنبالکنندگان فعّال دارید و محتوای آن برای امور تجاری مناسب هست، به آسانی میتوانید آن را به یک حساب تجاری تبدیل کنید و با این روش بدون اینکه مخاطبان فعلی خود را از دست بدهید به قابلیّتهای مخصوص حسابهای تجاری دست پیدا میکنید.
اما در صورتی که حساب کاربری شخصی در اینستاگرام ندارید یا اینکه حساب شخصی شما پتانسیل لازم به منظور استفاده در کسب-و-کار را ندارد، لازم است یک حساب کاربری تجاری جدید ایجاد کنید.
چگونه یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کنیم:
- اپلیکشن اینستاگرام را بر روی ios، اندروید یا ویندوز خود دانلود کنید.
- برنامه را باز و روی Sign Up یا ثبت نام کلیک کنید.
- آدرس ایمیل خود را وارد کرده و سپس بر روی Next کلیک کنید. چنانچه تمایل دارید اکانت تجاری خود را به صفحه کسب و کار فیسبوک متصل کنید، مطمئن شوید از یک ایمیل کاری برای ثبت نام استفاده کردهاید و در ادامه بر روی ورود با فیسبوک کلیک کنید.
- نام کابری و رمز عبور خود را وارد کرده و اطلاعات پروفایل حساب کاربری خود را تکمیل کنید.
- بر روی گزینه Done (انجام شد) کلیک کنید.
- حالا یک حساب کابری شخصی دارید که با انجام دادن مراحل زیر میتوانید آن را به یک حساب تجاری تبدیل کنید.
چگونه یک حساب اینستاگرامی شخصی را به یک حساب تجاری تبدیل کنیم؟
- وارد اکانت شخصی خود شوید.
- برروی آیکون پروفایل کلیک کنید.
- آیکون ≡ را لمس کرده سپس قسمت Settings (تنظیمات) را انتخاب کنید.
- وارد قسمت Account شوید و در پایین صفحه، گزینهٔ Switch to Professional Account را انتخاب کنید.
- دو گزینه Creator و Business ظاهر میشود. دومی را انتخاب کرده سپس بر روی دکمهٔ Continue در پایین صفحه کلیک کنید.
- Category یا نوع کسب و کار خود را انتخاب کنید و بر روی دکمه Next کلیک کنید.
- اگر مایلید حساب تجاری اینستاگرام خود را به صفحهٔ تجاری فیسبوکتان متّصل کنید، میتوانید در اینجا یا بعداً از طریق منوی تنظیمات این کار را انجام دهید.
- اطّلاعات تماستان را اضافه کنید: حساب تجاری اینستاگرامتان باید شامل آدرس ایمیل، شماره تماس، آدرس (محل کار یا سکونت) باشد.
- بر روی دکمه Done کلیک کنید.
گام دوم:طرّاحی هدف و نقش آن در بازاریابی اینستاگرام
برای رسیدن به نتایج مطلوب در فضای اینستاگرام تجاری با محوریّت ارائهٔ محصول و کالا نیازمند داشتن طرّاحی مناسب در این زمینه هستید. اوّلین نکتهای که در طرّاحی به ذهنمان می رسد، گرافیک و به گارگیری عکسهای جذّاب و دیدنی است در حالی که این معیار، بخش کوچکی از طرّاحی در اینستاگرام است.
در واقع منظور از طرّاحی، داشتن استراتژی مناسب برای تولید محتوا و پستهای باکیفیّت است. بایستی استراتژی اینستاگرام تجاری در بازاریابی خود را با محوریّت مخاطبین طرّاحی کنید.
مخاطبین هدف خود را تعریف کنید
چگونه مخاطب هدف خود را در اینستاگرام پیدا کنیم؟
پیش از آنکه بتوانید تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی بر روی اینستاگرام پست کنید، نیاز دارید بدانید چه کسی قرار است آن را ببیند. مخاطبین هدف بازوی حرکتی شما به حساب می آیند پس روی آنها برنامه ریزی دقیقی را انجام دهید.
برای تعریف بازار هدف که یکی از مهمترین قسمتهای استراتژی بازاریابی است، میتوانید از راهنمایی نئولایز استفاده کنید. نئولایز میتواند در تجزیه و تحلیل صفحات اینستاگرامی به شما کمک کند.
مشخّص کنید چه کسانی در حال حاضر از شما خرید میکنند.
تحلیلهای کانالهای رسانهٔ اجتماعیتان را چک کنید تا بدانید چه کسانی شما را دنبال میکنند.
دربارهٔ رقبای خود به دقّت تحقیق کنید.
مشخّص کنید که به دنبال عرضه و ارائه چه محتوای ارزشمند و سودمندی به مخاطبینتان هستید.هنگامی که فهمیدید مخاطبتان کیست، به این فکر کنید که آن مخاطب چه نوع محتوایی میخواهد از شما ببیند؛ چه محتوایی در پروفایل کاربری خودش منتشر میکند و چه تعاملاتی با رقبا یا برندهای مشابه دارد؟
اهداف خود را تعیین کنید
پیشنهاد نئولایز:10 گام برای طراحی اهداف در اینستاگرام
دانستن آنچه میخواهید با استفاده از اینستاگرام برای تجارت به دست بیاورید ، اوّلین مرحله برای ایجاد یک استراتژی مؤثر در اینستاگرام است. درک اهداف، شما را در مسیر درست خود قرار میدهد و این امکان را میدهد تا تمام تلاشتان را در رسیدن به اهداف تجاری واقعی متمرکز کنید.
مدل اسمارت روشی برای هدفگذاری صحیح است. روش SMART بیان میکند که یک هدف چه شاخصههای باید داشته باشد تا احتمال رسیدن به آن افزایش یابد .کلمۀ SMART از حروف اول ۵ کلمه گرفته شده است که هر کدام به یک ویژگی اشاره دارند. ۵ ویژگی اسمارت عبارتند از:
- Specific: مشخّص و دقیق
- Measurable: قابل سنجش و اندازهگیری
- Achievable or Attainable: قابل دستیابی و واقعگرایانه
- Relevant: مناسب و مرتبط و مناسب
- Time-based or time bounded: زمانبندی شده
حضورتان در اینستاگرام ضرورتی است اجتنابناپذیر و باید اهداف خود رابر روی تحلیل اینستاگرام خود تنظیم کنید و ملاکهای موردنظر مانند تعداد لایک، دنبالکننده و تعاملات مخاطبین خود را هم در نظر داشته باشید.
بر روی معیارهای عملکرد تمرکز کنید
معیار دقیق برای سنجّش و پیگیری برای هر کسب و کار متفاوت است . برای داشتن اینستاگرام تجاری در بازاریابی موفق محصول نیازمند است تا بر روی مخاطب خود تمرکز داشته باشید.
به این معنا که اهداف شما باید با یکی از چهار مرحلهٔ تجربهٔ مشتری هماهنگ باشند:
- آگاهی : شامل معیارهایی مانند آگاهی از برند، میزان رشد دنبالکنندگان و رسایی پستها میشود.
- تعامل: شامل معیارهایی مانند میزان تعامل (بر اساس لایکها) و نرخ تقویت یا amplification rate (بر اساس میزان به اشتراک گذاری).
- تبدیل: به علاوه میزان تبدیلها این شامل معیارهایی مانند میزان کلیکها و رد کردنها (نادیده گرفتن) نیز میشود. اگر از تبلیغات پولی استفاده میکنید معیارهای تبدیل همچنین شامل هزینهٔ هر کلیک CPM (هزینه هزار بار دیده شدن یک تبلیغ) میشوند.
- مشتری: این معیارها مانند ارائهٔ سفارشنامه بر اساس رفتارهای مشتریان هستند.
برنامهٔ منظّمی برای ارسال پست داشته باشید
زمانی که یک جامعهٔ علاقمند و فعّال در حساب اینستاگرامی شما شکل گرفت، فالوورهایتان انتظار دارند به طور منظّم پست بگذارید. میبایست از وجود برند خود آگاه نگهشان دارید و با آنها در محتواها تعامل داشته باشید، امّا نباید با افراط یا بینظمی در ارسال پست انگیزهٔ مخاطبان برای تعامل را از بین ببرید یا بدتر از آن، باعث شوید که شما را آنفالو کنند.
بر اساس تحقیقات نئولایز بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بسته به پستتان متفاوت است. به طور مثال در صنعت غذا بیشترین موفقیّت زمان ارسال پست، در ۱۲ ظهر است در حالی که در صنعت آموزش زمانی که ساعت ۴ بعدازظهر پست میگذارید تعامل مخاطب را از دست میدهید.
به غیر از مقایسهٔ صفحهٔ خود با دیگر برندهای برتر در حوزهٔ فعالیّتتان، نیاز به تستهای متعدّد دارید تا دریابید که چه زمانی بهترین تعامل را برای پستهایتان به دست میآورید.
عامل کلیدی این است که متوجّه شوید مخاطبان شما چه زمانی آنلاین هستند. بخش Insights اینستاگرام، زمان آنلاین بودن دنبالکنندهها را بر اساس روز و ساعت نشان میدهد.
برای دسترسی به این اطّلاعات به صفحهٔ اینستاگرام تجاری خود بروید، بر روی آیکون سه خطی در بالا سمت راست صفحه کلیک کنید. سپس بر روی Insights کلیک کنید. بر روی پنجرهٔ مخاطب کلیک کنید و پایینتر بیایید تا زمانهای فعّال را ببینید.
چه نکاتی را برای بازاریابی در اینستاگرام رعایت کنیم
- اکنون میتوانید بر اساس تحلیلهای آماری بهترین زمان برای انتشار پستهایتان انتخاب کنید، سپس برنامهای برای تولید محتواهایتان طرّاحی کنید.
گام سوم:پروفایل خود را آپدیت کنید:
- روی بیو کار کنید:بیو اینستاگرام شما تنها ۱۵۰ حرف دارد و به کاربرانی که برای بار اوّل وارد صفحهتان میشوند، میگوید که شما که هستید، و برندتان چیست و کسب- و- کارتان چه سود و منفعتی میتواند برای آنها داشته باشد.
چگونه میتوان این میزان از اطّلاعات را با این تعداد حروف منتقل کرد و در عین حال شخصیّت برند را نیز حفظ کرد؟ در اینجا به چند توصیّهٔ مختصر و سریع اشاره میکنیم:
- از صدای برندتان استفاده کنید: شخصیّت برندتان را منتقل کنید. آمرانه باشید، یا حرفهای یا کمی شوخطبع، بسته به آنچه برای کسب- و -کار شما منطقیتر است.
- از هشتگ (#) استفاده کنید: هشتگهای بیو اینستاگرام کلیک شدنی هستند و راهی عالی برای نشان دادن محتوای تولید شده توسط کاربران به حساب میآیند.
- ایموجیها را امتحان کنید: این آیکونهای کوچک میتوانند اطّلاعات زیادی را تنها در یک کاراکتر منتقل کنند.
- از فاصلهگذاری و جدا کردن خطوط استفاده کنید: جدا کردن خطوط خواندن آنلاین بیویتان را آسانتر میکند.
- از تصویر پروفایل مناسب استفاده کنید:برای اکثر حرفههای تجاری بهترین عکس پروفایل نسخهای از لوگو است. همان عکسی که در دیگر پروفایلهای اجتماعی استفاده میکنید. تا مخاطبان بتوانند فوراً، برندتان را شناسایی کنند.
- عکس پروفایل شما در ابعاد ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل به نمایش درمیآید ولی در ابعاد ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل ذخیره میشود. پس بهتر است که عکسی با کیفیت ۳۲۰ پیکسل مربع آپلود کنید تا اطمینان داشته باشید که اگر اینستاگرام تصمیم به ایجاد تغییری در عکسهای پروفایل گرفت مشکلی برایتان پیش نیاید.
عکس پروفایلتان در این اپلیکیشن بریده میشود و به صورت دایرهوار نمایش داده میشود. پس مطمئن شوید که عکستان در این ابعاد کاملاً واضح است.
مطمئن شوید که نمایهٔ شما کامل است
از تمام امکاناتی که اینستاگرام در اختیارتان قرار میدهد به نحو احسن بهره ببرید. نباید هیچ بخشی از پروفایلتان را خالی بگذارید.نام و نام کاربری: این دو مورد تنها بخشهایی از پروفایل اینستاگرامتان هستند که در جستجوی اینستاگرام وجود دارند پس در انتخاب آنها دقّت کنید.نام واقعی برند خود و همینطور جایگزینهایش (مانند مخفّفهای رایج) را وارد کنید. داشتن یک نام کاربری (یا اسم مستعار) در تمام شبکههای اجتماعی پیدا کردن شما توسّط طرفداران را راحتتر میکند.وبسایت: اینجا تنها مکانی در اینستاگرام است که شما میتوانید یک لینک اصلی کلیکخور را وارد کنید، پس حتماً این کار را بکنید!لینک به وبسایتتان، آخرین پست بلاگتان، یک کمپین متأخر، یا یک صفحهٔ لندینگ مخصوص اینستاگرام میتوانند گزینههایتان باشند.
از ویژگیهای پروفایل تجاری اینستاگرام استفاده کنید
زمانی که اینستاگرام تجاری برای بازاریابی محصول استفاده میکنید، شما دسترسی به چندین ویژگی دارید که در حسابهای شخصی موجود نیست.
نئولایز پیشنهاد می کند این نکات را در مورد حسابهای شخصی خود در اینستاگرام استفاده کنید تا نتیجهایی ایدهآل کسب کنید.
- اطّلاعات تماس: آدرس ایمیل، شمارهٔ تماس و آدرس محل فعالیّت کسب-و-کارتان را وارد کنید تا علاقهمندن بتوانند به صورت مستقیم از طریق پروفایلتان با شما در ارتباط باشند. وقتی اطّلاعات تماس را اضافه میکنید، اینستاگرام دکمههای مرتّبطی اضافه میکند (مانند تماس، ایمیل، یا مسیریابی).
- دستهبندی: این گزینه زیر اسمتان ظاهر میشود و به افراد در یک نگاه نشان میدهد که چه میکنید.
- دکمه فراخوان برای اقدام: این گزینه به کاربران امکان میدهد که از طریق پروفایل اینستاگرام شما قراری ترتیب دهند، رزرو کنند، بلیط بخرند و کارهای دیگر. در پروفایل تجاریتان بر روی ویرایش پروفایل کلیک کنید، سپس گزینههای تماس را لمس کنید، سپس اضافه کردن دکمهٔ اقدام را لمس کنید.
- به عنوان نمونه: Comme Deux از همه گزینه های موجود در پروفایل تجاری برای حساب تجاری اینستاگرام استفاده می کند. آدرس به شکل لینک با رنگ آبی نشان داده شده است ، دسته بندی به عنوان Health / Beauty مشخّص و از دکمهٔ فراخوان با عمل (Shop) از فروشگاه استفاده گردیده است.
گام چهارم:بازاریابی در اینستاگرام را با ارزیابی محتوا انجام دهید
پیشنهاد نئولایز:چهار نکته طلایی برای تولید محتوای باکیفیّت اینستاگرام
زیبایی بصری برای برندتان تعریف کنید
اینستاگرام دنیای تصاویر است، پس داشتن یک هویّت متمایز بصری اهمیّت دارد.
اوّل به آنچه میخواهید در پستتان به نمایش بگذارید بیاندیشید. در بعضی موارد محتوا بسیار بدیهی است: یک برند لباس احتمالاً لباسهایش را به نمایش میگذارد و یک رستوران عکسهایی از غذاهایش.
اگر خدماتی ارائه میدهید سعی کنید داستانهای مشتریان را به نمایش بگذارید (که ممکن است از طریق هشتگهای برند شده به دست آمده باشد). یا به پشت صحنهٔ کارها بروید تا گوشهای از زندگی کاری را نشان دهید یا طرفداران را به افرادی که شرکت شما را میگردانند معرّفی کنید.
زمانی که دربارهٔ موضوع محتوا تصمیم گرفتید، با یک نگاه بصری ثابت کار کنید. به معنای داشتن رنگها و فیلترهای ثابت و در کل یک زیباییشناسی که وقتی طرفداران در فید اینستاگرامشان پایین میروند به راحتی قابل شناسایی باشد.
سرآشپز و نویسنده دنیس پرسکات یک سبک بصری دارد که فوراً قابل تشخیص است. وی با کمتر از نیم میلیون دنبال کننده، به طور معمول 10،000 تا 20،000 لایک و صدها نظر در پست های خود بارگیری می کند.

عکسهای فوقالعاده بگیرید
پیشنهاد نئولایز:7 نکته جادویی برای نوشتن بهترین کپشنهای اینستاگرام
برای نتیجه گرفتن از اینستاگرام برای رونق کسب و کار، نیاز به عکسهای عالی دارید. ولی نیازی نیست که عکّاس حرفهای باشید و نیازی به وسایل زیادی ندارید.
گوشی موبایل در عکّاسی اینستاگرام بهترین دوست شماست، زیرا میتوانید به صورت مستقیم از آنجا عکسها را پست کنید. در اینجا چند توصیّه برای گرفتن عکسهایی بهتر در هنگام عکّاسی با گوشی را مرور میکنیم:
- از نور طبیعی استفاده کنید. هیچ کس با نور فلاشی که تمام چین و چروکهای پوست را نمایان میکند و سایههای عجیب روی بینی و چانهاش میاندازد، خوب به نظر نمیآید. این امر در مورد عکسهای محصولات نیز صدق میکند. نور طبیعی سایهها را ملایمتر، رنگها را طبیعیتر و تصاویر را زیباتر میکند.
- از نورهای شدید بپرهیزید. عصرها بهترین زمان برای عکّاسی هستند. روزهای ابری بهتر از روزهای آفتابی برای عکّاسی میان-روزی هستند.
- از قانون یک سوم استفاده کنید. دوربین عکّاسی شما دارای یک خطکشی است که کمک میکند از این قانون پیروی کنید. سوژه را روی خطوط بگذارید تا عکسی جالب بگیرید، با این که سوژه در مرکز قرار ندارد اما متوازن به نظر برسد.
- زوایای مختلف را امتحان کنید. خم شوید، روی یک صندلی بایستید- هر کاری که نیاز است برای گرفتن نسخهٔ بهتری از عکستان انجام دهید (البته تا جایی که امن باشد).
- عکسهایتان را مانند حرفهایها ویرایش کنیدهر چه قدر هم که عکستان خوب باشد، بهتر است پیش از ارسال آن را ویرایش کنید. ویرایش یکسان یکی از راههای ایجاد یک زیباییشناسی برای برندتان است و عکسهایتان را قابل شناسایی میکند.اپلیکیشنهای ویرایش عکس گوشی موبایل مانند VSCOcam یا Enhance فیلترهای اضافی یا گزینههای ویرایش دیگر ارائه میدهند که کمک میکنند سبک منحصربهفرد خود را پیدا کنید. میتوانید عکسهایی که ویرایش میکنید را وارد کنید یا در جایی دیگر فیلتر بگذارید و سپس در اینستاگرام پست کنید.
با برنامهٔ استوری اینستاگرام داستانهای جالب روایت کنید
پیشنهاد نئولایز:آنالیز استوری اینستاگرام : چگونه استوری های پیجمان را تحلیل کنیم؟
بیش از ۴۰۰ میلیون نفر هر روزه از استوری اینستاگرام استفاده میکنند و ۳۹ درصد افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند میگویند آنها بعد از دیدن استوریهای یک محصول یا برند نسبت به آن علاقهمند شدهاند. در حقیقت، یک سوّم پربازدیدترین استوریهای اینستاگرام توسط کسب و کارها پست میشوند.
محتوایی که پس از ۲۴ ساعت محو میشود و ویژگی پخش زنده، استوری اینستاگرام را بهترین جایگاه برای انجام کارهای خلّاق ریسکپذیر با عکسها و ویدئوهایی که جلب توجّه میکنند، میسازد.چطور میتوانید بیشترین استفاده را از استوری اینستاگرام ببرید؟ این ویژگی که به درستی نامگذاری شده پلتفرمی عالی برای روایت داستان است.
داستانهای واقعی برندتان را روایت کنید که آغاز، میانه و پایان داشته باشند. از اسلایدشوهای استوری خلاقانه استفاده کنید و مخاطبانتان را سرگرم کنید تا عادت دیدن استوریهایتان را برایشان ایجاد کنید.
استوریهایتان را با فراخوان به اقدامهای قدرتمند پایان دهید تا استوری را تبدیل به موفقیّتهای واقعی تجاری کنید.اگر نیاز به الهام برای این کار دارید میتوانید به مثالهای خوبی از برندها که از استوری اینستاگرام به طور مؤثّر استفاده کردهاند نگاهی بیاندازید.
اگر میخواهیداستوریهایتان بیش از ۲۴ ساعت دوام داشته باشند میتوانید این کار را با هایلایت استوری اینستاگرام انجام دهید.
کپشنهای متقاعدکننده بنویسید
اینستاگرام ممکن است یک پلتفرم بصری باشد، ولی به این معنا نیست که میتوانید کپشن را نادیده بگیرید. کپشن به شما اجازه میدهد روایتی را بیان کنید که به عکس معنا میدهد. کپشن میتواند دنبالکننده را به فکر وادارد، بخنداند و احساس ارتباط با برند برایشان ایجاد کند.

برای ایجاد کپشنهای متقاعدکننده نیاز دارید یک صدای رسا برای برندتان شکل دهید. مهمترین نکته استمرار است. آیا از ایموجی در کپشنها استفاده میکنید؟ آیا برند شما راهبرد گرامری خاصی را دنبال میکند؟ از چه هشتگهایی استفاده میکنید؟ مجموعهای خوب از راهبردهای سبکشناسی کمک میکند کپشنهایتان را متمایز و مرتبط به برندتان حفظ کنید.
برای دیدن مثالهای متعدد کپشنهای اینستاگرام و ابزارهایی که برای ارتقای کپشنهایتان کمک میکنند به پست ما دربارهٔ «7 نکته جادویی برای نوشتن بهترین کپشنهای اینستاگرام» نگاهی بیاندازید.
گام پنجم:نقش فالوورها در بازاریابی در اینستاگرام
پیچهای اینستاگرامرهای مرتّبط را دنبال کنید و با آنها همکاری کنید
شبکههای اجتماعی مانند یک جامعه هستند. جامعهای مرتّبط به برندتان در حال حاضر در اینستاگرام وجود دارد. تنها میبایست آنها را پیدا کنید. یک راه برای انجام این کار ایجاد تعامل با افراد و برندهایی است که آنها دنبال میکنند.
این کار را با رصد هشتگهای تجاری کامنتها بر روی پستهای مرتّبط اینستاگرام شروع کنید. افرادی که در این بحثها شرکت میکنند را دنبال کنید. این راهی آسان برای دیده شدن حضورتان توسط کسانی است که ممکن است به محتوایتان علاقهمند باشند.
با وارد شدن بیشتر در جامعه اینستاگرامی، شما درک بهتری از هشتگهایی که واکنش بیشتری ایجاد میکنند به دست میآورید که ما را به نکته بعدی میرساند…
از هشتگهای مناسب استفاده کنید
دیتابیس هشتگ های اینستاگرام خود را به روز کنید! منطقی است که هر ماه یا یک بار آن را تازه کنید ، هشتگ های جدید اضافه کنید و از شر کسانی که برای شما کار نمی کنند خلاص شوید.
هشتگها به راحتتر پیدا شدن محتوایتان کمک میکنند.کپشنها در اینستاگرام قابل جستجو نیستند امّا هشتگها هستند. زمانی که کسی بر روی هشتگی کلیک کند یا آن را جستجو کند، میتواند تمام محتوای مربوط به آن را پیدا کند. این راهی بسیاری عالی برای نشان دادن محتوایتان به افرادی است که شما را دنبال نمیکنند.
همچنین میتوانید هشتگ خود را بسازید. یک هشتگ برند شده نمودی از برندتان است و دنبالکنندگان را تشویق میکند تا عکسهایی که به آن مرتّبط هستند را به اشتراک بگذارند.
میتواند منبعی عالی برای محتوای تولید شده توسط کاربران باشد و باعث شکلگیری جامعهای بین طرفدارانتان باشد.
بازاریایابی در اینستاگرام را با هشتگها مطمئن انجام دهید
اگر میخواهید در این زمینه بیشتر بدانید به دو مقاله «هشتگ گذاری در اینستاگرام برای بهبود حساب کاربری» و «چگونه از هشتگ اینستاگرام برای گرفتن بهترین نتایج استفاده کنیم؟» مراجعه کنید.
به نظرات و منشنها پاسخ دهید
یادآوری: این فعالیّت بازاریابی اجتماعی است. نمیتوانید جنبهٔ اجتماعی آن را نادیده بگیرید. معنای آن پاسخ دادن به نظرات و منشنهای برندتان در اینستاگرام است. این کار به کاربران برای ادامه تعامل با برندتان انگیزه میدهد.ممکن است وسوسه شوید تا تعامل را به صورت اتوماتیک با استفاده از بات انجام دهید. این کار را نکنید. ما آن را امتحان کردیم. عملکرد آن مطلوب نیست. زمانی را برای پاسخ دادن به تگها و منشنهای برندتان اختصاص دهید.
با اینفلوئنسرهای اینستاگرام همکاری کنید
بازاریابی اینفلوئنسری راهی قدرتمند برای دسترسی به فالوورهایی پیگیر و وفادار است که میتوانید با همکاری با اینفلوئنسری که دنبالکنندگانش ممکن است به برندتان علاقه داشته باشند انجام دهید.
حتّی برندهای کوچک با بودجهٔ محدود نیز میتوانند از بازاریابی اینفلوئنسری با همکاری با اینفلوئنسرهای کوچک بهره ببرند: افرادی با دنبالکنندههای کم تعداد ولی با اشتیاق.
برای اطّلاعات دست اوّل بهتر دربارهٔ اینکه چطور با اینفلئونسرهای اینستاگرام برای رشد دنبالکنندههای اینستاگرام همکاری کنید به این توصیّههای حرفهای در این پست توسط واسبرگ لی، خالق چالش ۱۰ در ۱۰ نگاهی بیاندازید.
حساب خود را در دیگر پلتفرمها تبلیغ کنید
اگر دنبالکنندههایی قابل توجّه در دیگر شبکههای اجتماعی دارید به آنها دربارهٔ حساب اینستاگرام خود بگویید. حتماً به آنها بگویید چه نوع محتوایی در پروفایل اینستاگرام خود به اشتراک میگذارید تا آنها بدانند چرا دنبال کردنتان در بیش از یک شبکه به درد آنها میخورد.
وصل مستقیم پستهای اینستاگرام به بلاگ خود برای نشان دادن بهترین محتوایتان را امتحان کنید. با این کار خوانندگان بلاگ به راحتی میتوانند شما را دنبال کنند.
نام کاربری اینستاگرام خود را در امضای ایمیل خود بیاورید و فراموش نکنید آن را در محتوای کسب و کار خود مانند کارت ویزیت، تراکت و حتی پوسترهای رویدادهایتان اضافه کنید.
از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید تا به ردیف اوّل مخاطبانی وسیع و هدفگذاری شده بروید
تحلیل اینستاگرام میتواند به صورت رایگان نتایج خیلی خوبی داشته باشد ولی سرمایهگذاری در تبلیغات اینستاگرام برای اطمینان بخشیدن از اینکه محتوایتان روبروی مخاطبانی وسیعتر (ولی هدفمندتر) قرار میگیرد نیز میارزد.
به علاوه افزایش رسایی محتوای شما، تبلیغات اینستاگرام شامل دکمههای فراخوان به اقدام نیز هست که به کاربران امکان اقدام مستقیم از اینستاگرام را میدهد. این امر قدمهای مورد نیاز برای رساندن آنها به وبسایت یا تبلیغ مورد نظر را کم میکند.

یک کمپین مخصوص اینستاگرام راه بیاندازید
یک کمپین اینستاگرامی میتواند در رسیدن به یک هدف مشخّص سریعتر از آنچه با استراتژی بازاریابی اینستاگرامی خود میتوانید برسید کمک کند.
کمپینها میتوانند شامل تبلیغات باشند ولی آنها تنها محتوای پولی را شامل نمیشوند.
پیشنهاد نئولایز:نه نکته برای طراحی مؤثر کمپین اینستاگرام
آنها نیازمند تمرکز بسیار بر روی یک هدف مشخّص برای یک بازه مشخّص هستند؛ هم در پستهای پولی و هم در پستهای معمولی شما. ما شما را در تمام این جزئیّات در پست ساختن یک کمپین بازاریابی موفّق اینستاگرامی همراهی میکنیم، به هر حال اینها چند ایدهٔ احتمالی کمپین برای تازهکارها هستند:
- یک کمپین برای افزایش آگاهی کاربران از حضورتان در اینستاگرام اجرا کنید.
- با استفاده از پستهایی که قابلیت فروش دارند فروش خود را افزایش دهید.
- با استفاده از مسابقات اینستاگرام تعامل به دست آورید.
- با هشتگهای برند شده محتوای تولید شده توسط کاربران به دست آورید.
گام ششم:نتایج را سنجش و ارزیابی کرده و اصلاحات مورد نیاز را انجام دهید
برای سنجش موفقیّت خود در اینستاگرام تجاری در بازاریابی به دنبال تجزیه و تحلیل باشیدوقتی از اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کارتان استفاده میکنید نیاز دارید به طور معمول آن را چک کنید تا اهداف کسب و کارتان با پیشرفتتان در اینستاگرام همخوانی داشته باشد.میبایست نتایج هر پست، تبلیغ، و استوری و همینطور تمام صفحه اینستاگرامیتان را بررسی کنید.
داده های بسیاری هستند که نیاز به رصد دارند، ولی ابزارهای تحلیلی بسیاری هستند که کمک میکنند همه این کارها را انجام دهید.تحلیل داده های آماری 24 شاخصههایی که باید بتواند شما را کمک کند.از تست A/B برای کارآمد بودن یا نبودن محتوا استفاده کنیدیکی از بهترین روشها برای ارتقای مستمر نتایج شما تست کردن عملکرد هر استراتژی جدید است. با درک اینکه چه چیزی بهتر برای مخاطبانتان جواب میدهد، استراتژی خود را اصلاح کنید.
اینجا چارچوب کلی یک تست A/B را در اینستاگرام مرور میکنیم:
پیشنهاد نئولایز:۴۳ آمار اینستاگرام سال ۲۰۱۹ که باید بدانید
- یک مؤلفه را برای تست کردن انتخاب کنید (عکس، کپشن، هشتگ و…)
- دو نمونه از آن را بر اساس آنچه تحقیقتان به شما میگوید ایجاد کنید. این دو نسخه فقط باید در یک مؤلفه که میخواهید آن را مورد آزمایش قرار بدهید تفاوت داشته باشند؛
- نتایج هر پست را بررسی و تحلیل کنید.
- . نسخه برنده را انتخاب کنید.
- تغییرات کوچک دیگری را آزمایش کنید تا ببینید آیا می توانید نتایج خود را بیشتر بهبود ببخشید.
- اطلاعاتی که به دست آوردهاید را با سایر اعضای شرکت در میان بگذارید تا مرجعی از روشهای مؤثری که امتحان خود را پس دادهاند برای برندتان ایجاد شود.
- . این فرآیند را برای یک مؤلفه دیگر دوباره آغاز کنید.
به پایان این مطلب رسیدیم – حالا شما آماده هستید تا استراتژی خودتان را به دست آورید و آن را پیاده کنید. با آرزوی موفقیت!










