مسیریابی رفتار کاربران (Navigation) در اینستاگرام چیست؟
ایجادشده در :۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
پاسخ توسط :صفایی
Insight اینستاگرام: مسیریابی رفتار کاربران(Navigation)
در بخش Navigation شاخص های اصلی عملکردی مانند Forward ، Back و Next Story وجود دارد که می توانید میزان علاقه مخاطبان خود را به Stories خود بسنجید.به عنوان مثال ، داده های آماری forwardنشان دهنده این است که آیا این استوری از کشش برای جذب مخاطب برخوردار است یا نه؟. به همان اندازه ، داده های آماری back نشان می دهد که استوری قبلی هنگام تماشای مجدد آن ، برای مخاطبان شما بسیار مرتبط بوده است. داده های آماری Next Story می تواند بیانگر این باشد که داستان شما بیش از حد طولانی شده یا تکراری / غیر جالب شده است. همچنین با پیمایش داده ها می توانید یاد بگیرید کدام داستان ها بیشترین تاثیر را بر روی مخاطبین داشته اند. این پیمایش آماری می توانند به شما کمک کنند تا مطابق با سلیقه مخاطبان خود ، بازاریابی کرده و استوری های اینستاگرامی بهتری را ارائه دهید.

چرا آمار پیمایش مهم است؟
مانند تجزیه و تحلیل تعامل ، آمار پیمایش نیز اقداماتی را که بینندگان انجام می دهند ردیابی می کند ، اما مثبت نیست. هرچه تعداد افرادی که از داستان شما برای داستان بعدی پیش می روند ، خارج می شوند و از آن عبور می کنند بیشتر باشد ، به احتمال زیاد اتصال محتوای شما بیشتر نیست.اگر بسیاری از افراد با کلیک مجدد به عقب برگردند ، این به این معنی است که آنها نگاه دیگری می خواهند یا احساس می کنند چیزی را از دست داده اند.
forwardدر استوری اینستاگرام به چه معناست؟
داده آماری است که نشان میدهد چه تعداد کاربر به سمت راست صفحه خود ضربه میزند تا از اسلاید بعدی در داستان خود صرفنظر کند. لزوما منفی نیست
تعداد دفعاتی است که یک بیننده به سمت راست صفحه ضربه میزند تا به داستان بعدی حرکت کند. مهم است بدانید که ضربه به جلو, نحوه مرور داستانهای اینستاگرام است. بسیاری از بینندگان به سرعت از میان استوری ها به سمت جلو حرکت میکنند.هر چه آمار زیادی از رفتن به جلو مشاهده کنید قطعاً نشان میدهد که استوری شما برای بیننده جالب نبود که منتظر پایان آن بماند.برای استوریها با تعداد بینندگان مشابه, میتوانید مقایسه کنید تا بدانید کدام استوریها بیشتر فریبنده هستند.
چند گزینه وجود دارد:
- کاربر میخواهد به انتهای داستان برود تا درخواست شما برای اقدام را پیدا کند (یا برچسب / sticker / bio)
- آنها مشتاق هستند ببینند شما چه چیز دیگری در آستین دارید
- آنها فقط به سرعت به راه خود از طریق مقدار زیادی از محتوا ضربه میزنند
- آنها از محتویات شما خستهشده و میخواهند حرکت کنند.
- پیغام کلیدی شما در ابتدای ویدئو، در ۵ ثانیه اول ایدهآل است.
- همیشه یک شرکت CTA را در انتهای ویدیو قرار دهید.
- گستره وسیعی از داستانها را در نظر بگیرید تا سرعت خود را حفظ کنید.
back در استوری اینستاگرام به چه معناست؟
تعداد دفعاتی است که یک بیننده به سمت چپ صفحه ضربه میزند تا داستان قبلی را منحرف کند.این نشانه خوبی است چون نشان میدهد که بسیاری از مردم تصمیم گرفتهاند داستان را دوباره تماشا کنند چون این تاثیر را ایجاد کردهاست. آنها ممکن است بخواهند داستان محتوای آن را دوباره تماشا کنند و یا اینکه دوباره نگاه کنند.
ا "ضربه زدن با سرعت" و به طور تصادفی از محتوایی که آنها فکر میکردند جالب به نظر میرسید را حذف کرد.
- به دنبال یک داستان خاص بوده اند و عکس اشتباهی را از مجموعه تنظیمات خود انتخاب کردند
- نمیتوانستندبا سرعت داستان شما کنار بیایند و میخواستند دوباره آن را تماشا کنند.
- آن را بدون صدا به آن نگاه کردم و بعدها فهمیدم که به آن نیاز دارد.
این سناریوها، فرصتهای بسیاری برای بهینهسازی Stories ارایه میدهند. میتوانید امتحان کنید:
- ساخت چند ثانیه اول منحصر به فرد و فریبنده برای جلب توجه -
- تنظیم مقدار محتویات در یک داستان تا زمانی که آهنگی که خوب اجرا میشود را پیدا کنید
- افزودن یک اطلاع در مورد صدا در آغاز داستان تان
exitدر استوری اینستاگرام به چه معناست؟
exits به شما میگوید زمانی که یک کاربر محتوای شما را ترک میکند. این یک معیار کمی مبهم دیگر است، زیرا اگر یک CTA تعریف نشده در داستان خود نداشته باشید، ممکن است مردم برای پیگیری کسبوکار و یا محصولات خود به صورت آنلاین خارج شوند. به همان اندازه، آنها ممکن است به اندازه کافی از محتوای شما یا اینستاگرام به طور کلی برخوردار باشند. خوب، شما چه کار باید در مورد آن انجام دهید؟هنوز یک معیار ناوبری دیگر است. یک کاربر داستان شما را وقتی که:
- برنامه اینستاگرام خود را ببندید از داستانها به دیگر محتوا در اینستاگرام فرار کنید
این سناریوها، فرصتهای بسیاری برای بهینهسازی Stories ارایه میدهند. میتوانید امتحان کنید:
- برنامههای خود را تعویض کنید تا آن را جذاب نگه دارید
- شامل Stickers برای نگه داشتن افراد علاقهمند و هل دادن شرکت CTA
nextstory در استوری اینستاگرام به چه معناست؟
داستان بعدی زمانی است که یک کاربر داستان اینستاگرام خود را برای توقف تماشای داستان و حرکت به سمت کاربر بعدی حرکت میدهد. اگر بسیاری از داستانهای اینستاگرام را اضافه کنید, آنگاه این معیار میتواند به شما کمک کند تا بدانید که بیشترین تعداد کاربران از کدام داستان حذف میشوند.
داستان بعدی را برای تمام داستانهای خود آنالیز کنید و به دنبال داستانهایی با حداکثر شماره داستان بعدی بگردید. این به معنای از دست دادن داستانهایی است که در آن حداکثر افراد تصمیم میگیرند به سمت کاربر بعدی حرکت کنند .
منابع:
- https://napoleoncat.com/blog/instagram-stories-analytics/
- https://elisedarma.com/blog/instagram-stories-analytics
- https://later.com/blog/instagram-stories-analytics/https://heroleads.id/instagram-story-analytics-what-metrics-to-focus-on-and-how-to-measure-it/
- https://later.com/blog/instagram-stories-analytics/
- https://www.quora.com/What-does-navigation-mean-on-Instagram-stories
- https://hypeauditor.com/blog/what-navigation-in-instagram-stories-actually-means
- https://www.hopperhq.com/blog/instagram-insights-meaning/
